SOS колоездачи или изкуството да ремонтираш гумите на своето колело

slider_2rad

Независимо дали използваме колелото за работа или през свободното си време няма нищо по-досадно от спукване на гума, когато сме навън. Бодо Франц, продуктов мениджър за отдел колоездене в REMA TIP TOP, споделя с нас полезни съвети за това как да отстраним възникнала повреда и как бързо и лесно и да предотвратим спукването на гумите на велосипеда.

Аз не съм професионалист – мога ли все пак да ремонтирам своята гума?

Отговора е да – поправката на вътрешната гума е лесна. Трябва просто да разберете принципът. Нашите комплекти за ремонт са много по-евтини, отколкото една нова гума с добро качество. Например, най-малкия комплект, с който може да ремонтирате пет пъти, струва приблизително два пъти по-малко от нова гума. Една камерна гума може да бъде поправяна без ограничение, защото по време на вулканизация, лепенката се свързва химично с каучуковия материал на самата гума. Следователно, гумата е отново като нова.

Освен това по този начин спомагаме за опазване на околната среда.

Колко време би ни отнел ремонтът на една гума?

Днес, ние велосипедистите можем да поправим спукана гума без изобщо да се налага да изчакваме. REMA TIP TOP предлага комплекти за ремонт „без изчакване“, като в сравнение със стандартните комплекти, се променя само една малка стъпка. При старият метод, намазвахме слой лепило с пръст и изчаквахме пет минути преди да положим лепенката. Сега намазваме с помощта на гумена подложка от специална каучукова смес. Тази нова стъпка позволява, ремонта да протече без изчакване.

Какво трябва да носим, за да бъдем напълно подготвени, в случай че спукаме гума?

Преди всичко – комплектът за ремонт, разбира се, който да включва камерни лепенки в различни размери, течност за вулканизация и шкурка за награпяване на увредената зона. За лесно отделяне на гумата от джантата, имаме нужда от лост за отделяне на гуми, който ние, например предоставяме в нашия комплект за планински велосипеди. В допълнение, за да напомпаме ремонтираната гума, впоследствие ще ни е необходима и въздушна помпа. В случай, че гумата не е приспособена за бързо освобождаване, препоръчвам да носите мултифункционален инструмент, при ситуация, в която колелото не се освободи бързо. Ръкавици или средство за почистване на ръце са също практични /нашия сух сапун CLEAN-UP, функционира изцяло без вода/, за да не продължаваме колоезденето с мръсни ръце.

Каква технология трябва да спазваме, за да сме сигурни че ремонта е успешен?

Особено важно е внимателно да се прочетат различните стъпки в приложените инструкции. Аз съветвам да изпрактикувате предварително целият процес у дома. Преди ремонт, повърхността на повредената област трябва задължително да се награпи правилно. Така ще премахнем замърсяването от прах и грес и ще осигурим оптималното залепване на лепенката. След като положим вулканизиращата течност, следва най-важната стъпка: разстилането. Втриваме със специалната гумена подложка, назад и напред кръстосвайки, докато повърхността не стане матова. Щом забележим малко съпротивление, трябва да спрем. Сега течността трябва да е равномерно разнесена на тънък слой и да се вижда слаб копринен блясък. Идва време да поставим камерната лепенка, но трябва да бъдем внимателни: не пипайте залепващата се страна, тъй като тя трябва да остане чиста и без грес. Премахваме предпазното фолио, натискаме здраво надолу – и след това сме готови.

Как да се предпазим за да предотвратим спукването на гуми?

Рискът от спукване на гума е значително по-висок когато въздушното налягане в гумата е твърде ниско. Ето защо трябва редовно да проверяваме налягането с манометър. Както при всяка гума и тук разрешеното въздушно налягане е посочено на самата гума. Телесното тегло на велосипедиста, също играе роля: при натоварване, гумата може просто да се деформира. Добър подход за избягване на големи щети е използването на превантивен уплътнител като нашия продукт TT SEAL, който се излива във вентила на гумата, еднократно. Уплътнителя има свойството автоматично да запечатва по-малките дупки от вътрешната страна на гумата. Този вид превенция е особено подходяща за градски велосипеди или е-велосипеди, където водачът не е засегнат от малко количество допълнително тегло в гумата.

Какво още е добре да знаем?

Трябва да подберем подходящият ремонтен комплект в зависимост от велосипеда и начина ни на каране. ТТ01 и ТТ02 са класически комплекти за ремонт на велосипеди. Съдържат основното оборудване от лепенки, вулканизираща течност и шкурка за награпяване на увредената зона, както и специалната гумена подложка, но в различни размери. ТТ04 комплектът разполага със специални тънки лепенки за камерни гуми и е идеален за състезателни велосипеди. За планинските велосипеди препоръчвам ТТ05, съдържащ допълнителна уплътнителна лепенка и два лоста за отделяне на гуми.

Най-новият ни продукт ТТ09 е комфортен вариант за тези, които пътуват за работа с е-велосипед. В допълнение към оборудването на комплекта за планина, комплекта за е-велосипеди съдържа практичен инструмент за откриване на дупка и ръкавици за еднократна употреба. Отбелязвам, че този комплект може да бъде използван за всички други велосипеди, в допълнение на е-колелата.

rema-tip-top-reparatieset-tt09-tbv-e-bike_386384

Големият комплект ТТ15 подхожда идеално за всеки, който често ремонтира велосипеди – като например при туристически обиколки с велосипеди, отдаване под наем на велосипеди, сервизни услуги и се вписва добре в раниците при групови колоездачни обиколки. Включва общо 40 пластира + каучук за уплътняване, детектор за изпускане, три лоста за отделяне на гумата и ролка за изкарване на въздуха измежду слоевете, което прави професионалните ремонти още по-лесни.

За да сте подготвени и бързо да отстраните възникнала повреда, отделете време за краткия курс споделен в линка по-долу:

https://www.youtube.com/watch?v=VmaEcwr2Ll8&index=4&list=PLKWUTAsgYHMqZpstaHgQz6qHJVKCO5iHU

REMA TIP TOP е пионерът и лидер на пазара за ремонтни материали за гуми на велосипеди, автомобили и индустриални машини.

Комплектите за ремонт са традиционен елемент в продуктовата гама на REMA TIP TOP. Те позволяват ремонтите да бъдат завършени възможно най-бързо със самозалепващите лепенки, но с издръжливостта на вулканизирана гума, тъй като лепенките не са просто залепени към гумата, а се свързват с нея в химична връзка. Няма нужда от изчакване докато вулканизиращата течност изсъхне. Освен това, ремонтите не изискват какъвто и да е контакт на кожата с вулканизиращата течност, така че повърхността не може да се замърси от мръсни ръце.

Смяната на спукана гума е наистина доста проста задача, когато разполагаш с подходящия продукт. Никой не обича да го прави, но по този начин можете да си спестите пари и време, ако знаете как да я поправите. Велосипедът е начин на живот. Той е свобода, радост от движението, приятели, бързина, спорт, отговорност към околната среда, а и философия на живота. Препоръчваме Ви да се погрижете за своя „приятел“ преди да излезете след зимния сезон. Подробности за подготовката на велосипеда за пролетта очаквайте в следващото ни издание.

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s